onsdag 20 maj 2009

Skurkarna med lasergevär

Detta är en dröm jag faktiskt hade tre gånger när jag var runt fem års ålder. Drömmen börjar med att jag står vid infarten till vår gård och ser massor av elaka skurkar med lasergevär runt vår verandatrappa. De går egentligen inte att se dom, de är mer som mörka skuggor eller konturer. Den som sitter på trappan är uppenbarligen ledaren. De börjar naturligtvis skjuta på mig eftersom dom är skurkar som vill döda mig, det är liksom deras syfte. :)

Jag springer runt huset under beskjutning men de missar mig. De bryr sig inte heller om att följa efter mig. Jag tar mig in via köksingången på andra sidan huset. Där står mamma i köket och gör något på köksbänken. Jag berättar för henne att dom är dumma och skjuter på mig. Hon håller med om att dom är dumma och tycker att jag bör hålla mig borta från dom så ska hon prata med dom senare. Av någon anledning går jag till verandadörren och öppnar för att titta på dom. Dom ser mig naturligtvis och skjuter efter mig. Nu träffar dom mig varpå jag förvandlas till en talande skiftnyckel som svävar i trappan till ovanvåningen som är bredvid.

Mamma går förbi för att bära upp tvätt till ovanvåningen och undrar vad som händer och jag förklarar att jag blev träffad och förvandlad. Hon tycker jag borde sluta larva mig. Sedan går hon upp för trappan med klädkorgen och där tar drömmen slut.

Jag har ritat bilden själv! Jag drömmer egentligen mycket mer detaljerat men är inte så bra på att rita. :P

7 kommentarer:

Annika sa...

Jag vet inte vem du jämför dig med när du ritar. Men det är inget problem att se vad du har ritat på den teckningen iaf och vad jag minns från det du var yngre så ritar du bra.
Tror man att man inte kan så kan man inte :P

Peter Bergman sa...

Heh... drömmen kan tolkas som något som hänt i verkligheten, kombinerat med tevespelsfantasi?

Hinken sa...

Annika: Jag jämför mig med personer som kan rita ansikten med korrekt symmetri och liknande. :P Men jag har klart potential till att rita bättre.

Peter: Jag hade drömmen när jag var 5 år. Jag upptäckte spel när jag var 7 år. Kanske nått barnprogram jag sett? Nånstans måste jag ju lärt mig vad ett lasergevär är för nått. :P

Annika sa...

Men då får du också räkna med deras erfarenhet kontra din ;)

Hinken sa...

Det är sant. :)

Ammar sa...

Den minns jag så väl! :-)

Magnus Nygren sa...

Är det där mitt lasergevär tog vägen, jag trodde aldrig jag skulle hitta det igen :P