onsdag 21 oktober 2009

Introducerar nytt ämne till bloggen

Jepp! Nu ska jag börja skriva om vad som för bloggen blir ett nytt ämne! Låt mig presentera: da da da DAAA!!!! EKONOMI!!!!?................. Är du kvar?

Nä, jag ska inte vara så tråkig och prata massa siffror och räntor. Jag har börjat läsa om hur vår ekonomi fungerar (jag är nog galen ändå) och har blivit inspirerad till att försöka förklara sånt som folk oftast inte vet på ett sådant sätt så det ska förstås. Det måste inte vara nått svårt faktiskt. Jag ska göra mitt bästa för att få det till rolig läsning. Måste ju tänka lite på mina läsare också. ;)

För att börja med nått lättuggat om ämnet så lägger jag upp två videos om finanskrisen.


Eller så klickar ni här för att länkas till där ni kan se den i bättre kvalitet. :)


1 kommentar:

Peter Bergman sa...

Ah... underbar kapitalistisk girighet....... som går ut över andra.