måndag 12 oktober 2009

När du gör som jag vill

Var egentligen ett tag sen jag läste ut den här boken men här kommer min recension av den.

Henrik Fexeus andra bok lär oss grunderna om vad och hur vi påverkas. Hur påverkas vi av färger och former? Är dina åsikter dina egna? Fungerar egentligen subliminala medelanden? Varför är det alltid halvnakna tjejer på reklam? Varför köpte du ananas just idag? Det finns en anledning! Och den anledningen är kanske inte alltid vad du tror.

Boken är precis som hans första smart skriven, underhållande och samtidigt väldigt lärorik. Den här kändes till och med ännu roligare att läsa. Mycket kan man naturligtvis redan. Som hur grupptryck påverkar oss. Medans hur vi påverkas av färg och form var väldigt mycket nytt för mig. Jag gillar även hans ödmjuka stil med att poängtera att det som står i boken inte nödvändigtvis måste vara sant, utan utgår ifrån vad många branchmän har funnit fungera genom att testa sig fram. Det förklaras naturligtvis varför det fungerar också.

Den är lite av en fortsättning på hans första bok Konsten att läsa tankar men borde vara lätt att förstå även om du inte läst den första boken. Jag skulle varmt rekommendera ALLA den här boken. Det här är kunskap du har nytta av. :)

1 kommentar:

Peter Bergman sa...

"När du gör som jag vill" låter så självsäkert. :-)