söndag 29 mars 2009

Monster på skolan

Som vissa vet drömmer jag ibland VÄLDIGT sjuka drömmar på nätterna. Det började redan som liten innan jag fick Nintendo så det beror nog inte på spelen som många tror. Jag är väl sjuk på riktigt. :) Den här drömmen hade jag flera år efter jag slutade grundskolan men ibland har jag drömmar som utspelar sig där fortfarande. Detta var en väldigt lång dröm som började som en vanlig skoldröm.

Det är mobbning, lektioner, tjejer, o.s.v. Det håller sig till den mallen ett tag men helt plötsligt ser jag genom fönstren hur ett stort monster anfaller skolan! Monstret ser ut som en gigantisk katt med huvud som är en kombination av katt och kinesisk drake. Den har tjock och randig päls som går i gult och orange. Det blir panik på skolan och alla springer runt för att fly monstret som dödar massa elever och lärare. Ibland kommer monstret lite väl nära mig men jag lyckas alltid komma undan på olika sätt.

Det fortsätter så rätt länge tills jag helt oväntat blir ett monster själv! Jag upplever drömmen ur mina egna ögon så jag vet inte riktigt hur jag själv ser ut. Så nu när jag är med monstret så dödar jag också människor och det hela börjar bli VÄLDIGT blodigt. Polisen har kommit och skjuter helt frenetiskt på oss så jag koncentrerar mig mest på att döda dom. Kulorna biter inte på mig så det blir totalslakt av människor medan fler monster kommer fram. Varje monster ser annorlunda ut och har sin egna färg.

Plötsligt dras jag uppåt så jag ser allt uppifrån. Jag åker högre och högre upp tills jag ser hela jorden utifrån. En röst som tillhör den stora monsterguden börjar tala till mig med stor röst. Han förklarar att varje monster har fått en plats utmärkt i världen med sin färg. Ju större färgområde ett monster har ju mäktigare är det. I Skandinavien finns det många färger som täcker små områden, så monstren är inte så mäktiga var för sig men de är många. Medans i Europa och Asien är det färre monster med större områden. De är väldigt mäktiga individer men är tvungna att täcka väldigt stora områden själva. Så det upprättas en balans mellan monstren som har i uppgift att straffa människorna för allt elakt som dom gjort genom historien och fortfarande gör.

Jag får i uppgift av guden att ta ett vitt ägg som han ger mig och kasta det på en stor plats på jorden som ännu inte är färgbelagt så denna färg blir störst. Sen ska jag tilldela färgen till ett monster som är utsett av guden så denna kan nedstiga på jorden som det mäktigaste monstret av alla! Så iväg är jag för att göra detta! Jag tittar på jorden och tänker: ”Men jag tycker att monstren är elaka också! Så jag vill straffa alla! Både människorna och monstren!” Jag funderar lite och tittar runt tills jag ser att det finns ingen färg utsatt på månen! Jag kastar ägget på månen och tilldelar färgen till mig själv istället! Jag blir överlägset det mäktigaste monstret av alla! Jag tittar ner på jorden och känner vilken otrolig kraft jag har inom mig! Jag tänker: ”Nu jäklar ska dom få allihop!” Jag laddar upp och skjuter en energistråle på jorden så hela planeten pulvriseras! Efter det känner jag mig nöjd och där tar drömmen slut. :)

5 kommentarer:

Magnus Nygren sa...

Jag blir ju helt klart lite nervös av denna dröm. Lova att inte försöka ta över världen inom någon snar framtid :P

Anna sa...

Ja, man undrar ju lite vad en sån dröm betyder.. och vad för drömmar de drömmer som utför en skolmassaker... Tur att du inte går i grundskola längre kanske, hehe

Peter Bergman sa...

Hehe... en del av den påminde en del om Risk-spelet. Sen har jag också haft liknande dröm, fast då var det ett monster som var utanför mitt gamla rum (johans) och jag var ensam. Kom undan hela tiden på nåt sätt, men så upptäckte monstret mig sen och mina ben blev spaghetti när jag sprang. Sen tog det bara slut. En annan gång flydde jag över jorden hit å dit och var alltid jagad. :S

Peter Bergman sa...

Å en gång tänkte jag "men... det här är ju min dröm!" så jag tänkte att jag borde kunna slå tillbaks å så... men det höll inte så länge och jag vaknade strax ;P

Hinken sa...

Ja, om jag gick till en drömtolkare med mina drömmar så skulle dom antagligen skicka män med vita rockar efter mig. ;P
Man drömmer bara när man är i den ytliga drömmen eller vad det heter. När man nästan är vaken. Och när man inser att man kan styra drömmen så håller man på att vakna helt. Har märkt med att ju mer man försöker styra drömmen ju snabbare vaknar man. Annars är det som Peter berättar ganska vanligt förekommande att folk drömmer.